Solklart för själen

Vill skriva något. Det kliar i fingrana där tangenterna lämnat osynliga ärr.. Vill ge något ut till er. Något som är gott för själen att läsa. Läs med själen...känslan. Ibland är det obegripliga det man förstår bäst.
Allt är bra! Vi lever. Mer idag än igår. Det är som att doppa tårna i ljummen choklad med söt vispgrädde. Och samtidigt luta huvudet mot tårtan med marsipan. Livet är gott...
Trots att femtioöringen river hål i plånbokslädret. Den vill påminna om sin närvaro och snara frånvaro. Men den finns...Idag.Då vi lever och det är gott.
Min son sa: "Mamma, vi handlar inget idag, så har vi mat imorgon!" En mogen tanke hos en åttaåring med ahdh. En varm liten hand som stryker över min bekymringsrynka i pannan. Jag svarade: " Söta du...Vi lever idag. Och vi kommer att leva ännu mer imorgon." Han log. Vi köpte en glass. Trots att det regnar.
Staden glittrar av vatten. Solen är varm bakom molnen och gör små regnbågar i mitt bröst. Trygga, välkända färger.
Jag vaggas till ro i en famn av rosenblad. Doftande sött.. Jag är lugn. Allt är lugnt.
Vi mår bra..
Jag skriver mer sedan. Då kanske en aning mer förståeligt.. Ibland behöver orden bara komma i den ordning de lägger sig i huvudet.
Det är som om handen är kopplad rakt till nervbanorna och impulserna i hjärnan och förmedlar bilderna. Solklart för själen.


Kommentarer
Postat av: Gunzan

Tack Sonia!

Mer sånt:)

En regnbåge nådde mitt hjärta!

Kram!

2009-07-14 @ 14:02:36
URL: http://gunzans.blogg.se/
Postat av: Charl8

Nu blev det tårar igen, glädjetårar! Vad underbart! Vackert!

2009-09-16 @ 21:09:22
Postat av: Charlotta

Det blev tårar denna gång med. Glädjetårar dock! Så vackert skrivet, du är underbar Sonia!!!

Kram, Charltta

2009-09-16 @ 21:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0