Rocka mig redlös

Hade tänkt bjuda på lite Haiku-dikter ikväll.. Men hittar ta mig rackarn ingen av dem. Men ni ska inte slippa undan!*Skrattar rått* Haiku är lite personliga favoriter. Jag måste tänka till. Inte bara finna vackra ord utan räkna in versfötter och rim på ett snyggt sammanhängande sätt. Och när det lossnar är det som en svallvåg av frid.
Japanskt är det..Som så mycket annat som ger ro i själen.
Ikväll är jag lite lat och klistrar in en liten sak jag skrev i ett slags lyckorus för något år sedan. När livet varit svårtrampat och skratten fnissat åt mig i sin frånvaro. Så en dag så ramlade en massa saker på plats och ut ur mitt inre kaos kom denna... Jag vet inte.. Jag gillar ordleken och rytmen..


Rocka mig redlös

i livets vagga.

Gunga mig mellan tårar och skratt.

Rocka mig ledlös

hängande , slängande.

Berusad ,full av livets gyllene skatt.


Kittla mig sorglös

med levandets fjädrar.

andedräktens vingar mot min hals.

Kittla mig medvetslös

blundande , undrande

"Har mitt liv nånsin funnits alls?".


Älska mig andlös

tills blodet kokar.

Tills luften vibrerar av det som är.

Älska mig ändlöst

Alltid , all tid

Melodin i min själ är tonen du bär.


© Sonia


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Fantastiskt, heeelt underbart!

grinar berörd

Så glad att du finns ute bland andra nu.

Så vi får ta del av dig

=)

2009-07-01 @ 13:49:48
URL: http://gunzans.blogg.se/
Postat av: mammamos

Tack för det! Min troligen ende läsare! ;-)

Dina ord är icke desto mindre värmande!

Kram

2009-07-01 @ 20:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0