Le och var glada

Vi har väl alla hört talats om alla de gånger det dyker upp jesus-bilder på alla upptänkliga ställen. En kvinna någonstans i världen som helt oanandes rostar bröd till frukost en morgon. När de rykande varma brödskivorna så poppar upp ur rosten, vad ser hon? Om inte Jesus ansikte inrostat i brödskivan! Ståhej och rabalder utbryter. Det blir fotografering av undret och nyhetsstoff i många av världens tidningar! Det måste vara ett under!!Ett omen!!Ett tecken!! På vad? Ja, det vete tusan...

Därför blev jag lite förvånad, och till och med rent av lite besviken att denna stora nyhet inte alls blev lika "het".
Såhär gick det till härförleden. Hemma vid vårt köksbord. I vår ynkepynkiga trea.

Min stora dotter, som tog sin student nu i vår, hade glad i hågen och uppfylld av ungdomens mod och blåa ögon, traskat in på Arbetsförmedlingen för att delge världen att hennes arbetskraft fanns outnyttjad. Och när skulle hon få slantar från kassan? Nedslagen i spillror ringer hon sin luttrade moder och talar om att hon inte kommer att få några pengar på tre månader....Hela sommaren!! Och hur skulle detta gå? Mamma -jag själv då- tröstar och lovar att allt ordnar sig. Men berättar för henne att från nu måste du hålla lite hårdare i din portmonnä.
Gott och väl. Efter ca en halvtimme kommer så dottern hem med en kasse från Konsum.
"Jag tänkte unna mig något gott!" Utbrister mitt stora under. "Så jag tänkte att jag köper en god frukt, det är ju inte så dyrt. Tänkte jag."
"Ok, det låter vettigt!"
"50 spänn, mamma! 50 jävla kronor för en vattenmelon!!"
"Ja...Jo... De är ju ganska stora och tunga och så..." Försöker jag
" Jag tänkte, kanske ett kilo. Tre vägde den!!!"
"Jo...Jo..."
"Jag ska trycka i mig den på en gång!"

Hon försvinner in i köket. Och detta är vad som sker härnäst!
Med vår vassaste brödkniv ska den jäkla melonen delas!

Jag blir faktiskt en aning orolig när hon ger sig i kast med att dela den enorma frukten med vår vassaste brödkniv. Och en teknik och ett ansiktsuttryck som Rambo skulle avundats! Cool men med våld i åtanke...
Men det är inte detta som är det fantastiska i historien! Här kommer mandeln i gröten!
När melonen låg delad och klar på vårt bord sökte sig ett leende ansikte mot oss. Som om en överjordisk kraft ville påminna oss om att vara tacksamma för denna melon, och våra andra meloner också kanske.


Don't worry... Be happy!
Ser ni honom?? Visst är det väl lite märkligt att detta inte kommit ut på världsnyheterna?
Jag ser rubrikerna:
"Årets gladaste nyhet! Smiley i vattenmelonen! Mamman: Jag kan inte sluta le...""

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Helt ann-beliiiivä-böll!!

Du det borde verkligen komma ut på nyheterna!

Men hur som helst, det viktigaste kom ju fram det det skulle - till dottern och Mamman, att det kommer ordna sig!

=D

2009-07-03 @ 21:39:40
URL: http://gunzans.blogg.se/
Postat av: Sarah

Cool bild! är du säker på att du inte gjort smajlisen själv? ;-)

Jag lägger upp din blogg på min sida, OK?



KRAMAR!!!

2009-07-07 @ 11:17:02
URL: http://www.ylvinger.se
Postat av: Sonia

Hej Sarah!!

Klart du får lägga upp på din sida...Då lägger jag upp dig med! ;-)

Jag har inte gjort den själv!! Det är sant!! Han bara var därinne och log sådär rart mot mig! :-)

Måste vara ett tecken. Bättre tider på gång!

Ha det gott

Kram

2009-07-07 @ 12:43:28
Postat av: Sarah

Klart att det är bättre tider på gång! Du vet, det kan bara bli bättre!

Kram på dig!

2009-07-07 @ 23:54:24
URL: http://ylvinger.se
Postat av: Cinnamon

Hehehe vilken cool melon alltså

2009-08-05 @ 21:10:45
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0