Ord i natten

Ibland är livet som en dunkudde...
Som en iskall zingo en varm sommardag eller ett nakenbad i en hemlig vik som bara du känner till.
Spännande välsmakande men välkänd..
En varm sten mot kinden.
Livet är gott. Men samtidigt vet du att framtiden kan inte sias om.
Lugnet bor inom dig. Djupt inne där..
Ibland är det bättre att leva i nuet. Ibland är det bättre att vara framförseende. När är när?
Barnen samlar sniglar med platta skal. Jag ler imitt hjärta när dottern dansar i köket.
Är jag luddig? Ja det är jag nog..
Orden pockar... Det är lördag natt. Jag ler i mitt hjärta.
Imorgon skall mitt leende värma mina barn..Min dag. Jag ler för allt som jag är främmande inför.

Godnatt världen
Imorgon skall vi le ikapp...

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Tack för kommentaren på min blogg.

Ibland kommer orden bara djupt inifrån, som att måla stundens känsla med ord, förbi tanken, ja du förstår ju! =D

Du är min förebild!

Att måla med ord är verkligen DU, så fortsätt bara, se vad livets dunkudde kan bjuda på för välsmakande samling av allting!

KRAM!

2009-07-20 @ 17:22:59
URL: http://gunzans.blogg.se/
Postat av: Gunsan

Saknar dig, Bruden.

Säg till när du är tebax, jag har semester och vill fika med dig!

Kramisar!

2009-07-26 @ 01:38:35
URL: http://gunzans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0